6 b: 2018 - 2019

Na jednej z pierwszych lekcji został wybrany nowy samorząd klasy. W jego skład weszli:
Emilia Sobczak - przewodnicząca
Szymon Przyklenk - zastępca
Marta Habas - skarbnik

21 września 2018 roku wybraliśmy się do kina na film "Biały kieł".

27 września byliśmy na Wydziale Chemii Uniwersytetu Śląskiego na pierwszych zajęciach w ramach projektu "Kreatywny Odkrywca".

27 września 2018 roku byliśmy na Uniwersytecie Śląskim w ramach projektu „Kreatywny odkrywca”. O 8:00 z przystanku autobusowego wyruszyliśmy autobusem 48, którym pojechaliśmy na dworzec w Katowicach. Następnie poszliśmy na Szkolną 5, gdzie znajduje się Wydział Chemii Uniwersytetu Śląskiego. Jak przyszliśmy to pisaliśmy test. Następnie ubraliśmy fartuchy, rękawiczki i okulary. Wszyscy razem udaliśmy się do laboratorium chemicznego, gdzie pani pokazywała nam niebezpieczne doświadczenia. Potem zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i pracowaliśmy w dwóch laboratoriach. Robiliśmy bardzo ciekawe doświadczenia m.in. z tabletką witaminy C, kwasem cytrynowym i jodyną. Do domu mogliśmy sobie przynieść zrobione tam srebro i gluty. Po doświadczeniach napisaliśmy ten sam test co na początku. Następnie poszliśmy do McDonalds i wróciliśmy autobusem do szkoły.
Łukasz Szot

Zaczęliśmy od testu dość łatwego, ale jednak strasznie słabo wyszedł. Potem przeszliśmy do laboratorium i przeprowadzaliśmy z panią doświadczenia na metalach. Później zaczęliśmy sami. Pierwszy był eksperyment z sokiem z kapusty, który zmieniał się na czerwony z kwaśnym czynnikiem a z zasadowym na niebieski. Potem z substancjami , które łącząc się zmieniały się w złoty pył. Na końcu robiliśmy gluty i pisaliśmy test.
Miłosz Sygiet

O 7:50 wyjechaliśmy. Na miejscu dostaliśmy gogle , rękawice i fartuchy. Panie wytłumaczyły nam o co chodzi i dały testy próbne. Następnie robiliśmy niesamowite doświadczenia i eksperymenty. Łączyliśmy ciekawe substancje, które zmieniały kolory! Wiele się nauczyliśmy o metalach itp. Po wycieczce byliśmy w MC. Wycieczka była Super!
Zuzia Gałańczuk

Pojechaliśmy na Uniwersytet Śląski, gdzie napisaliśmy sprawdzian wstępny sprawdzający naszą dotychczasową wiedzę. Kiedy go napisaliśmy ubraliśmy fartuchy oraz rękawice i poszliśmy do laboratorium , gdzie dostaliśmy gogle. Tam zobaczyliśmy 2 eksperymenty. Później podzieliśmy się na 2 grupy i 2 laboratoria. Były różne eksperymenty a ostatni każdy zapamiętał bo robiliśmy gluty. Kiedy skończyliśmy je robić poszliśmy do sali gdzie napisaliśmy test , który każdemu poszedł łatwiej.
Malwina Kuch

Robiliśmy różne doświadczenia. Było bardzo fajnie. Wszystkim bardzo się podobało i chcemy więcej takich doświadczeń.
Emilia Sobczak

Na wycieczce pojechaliśmy autobusem na Uniwersytet w Katowicach. Poznaliśmy tam nazwy naczyń, urządzeń i substancji chemicznych. Zajęcia były prowadzone w bardzo ciekawy i interesujący sposób. Poznawaliśmy nowe reakcje chemiczne, m.in. barwiliśmy sok z kapusty i robiliśmy glutki. Panie były bardzo miłe i przekazywały fajnie i ciekawie wiedzę. Będę tam chodzić z przyjemnością i chęcią poznania nowych rzeczy.
Kinga Kurek

28 września obchodziliśmy w klasie "Dzień chłopaka". Dziewczyny odśpiewały chłopcom 100 lat,wręczyły pamiątkowe medaleoraz poczęstowały słodkościami.

17 października 2018 roku byliśmy na wycieczce w Aquaparku w Rudzie Śląskiej. Po 1 lekcji wszyscy uradowani wyruszyliśmy autobusem. Około 9:30 byliśmy na miejscu. Przez ponad 2 godziny szaleliśmy na basenie.Bawiliśmy się na bąblu,zjeżdżaliśmy na rurach i na zewnętrznym basenie sami robiliśmy fale.

Na końcu wszyscy udaliśmy się do bufetu, gdzie każdy coś zjadł. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi.
Łukasz Szot

9 listopada 2018 roku klasa VI b w ramach projektu "Kreatywny odkrywca" miała okazję wysłuchać bardzo ciekawego wykładu na Uniwersytecie Śląskim pod tytułem "Rośliny robią co chcą".

13 listopada odbył się w SP 67 uroczysty koncert pieśni patriotycznych z okazji 100 lecia odzyskania przez Polskę niepodległości . Jego scenariusz opracował wychowawca klasy. Uczniowie klasy 6 b śpiewali podczas tego koncertu pieśń "Czerwone maki na Monte Cassino".
16 listopada 2018 roku w klasie 6 b odbył się Dzień Zdrowego Śniadania.

Obchodzenie tego dnia stało się już tradycją w SP 67.

We wtorek - 27 listopada - był koncert dla rodziców z okazji 100 lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Razem z Matyldą Gacek byłem narratorem oraz śpiewałem w chórku . Rodzice wraz z dziećmi śpiewali pieśni patriotyczne, takie jak: "Rota" , "Pierwsza kadrowa", "Przybyli ułani pod okienko" , "Mury", "Ostatni mazur", "Czerwone maki na Monte Cassino", "Białe róże", "Witaj majowa jutrzenko", itp. Do niektórych pieśni dzieci przygrywały na pianinie, perkusji i gitarze. Paru uczniów zagrało utwory o tematyce poważnej, np. mazurki Chopina. Uważam ,że koncert był bardzo piękny. Wszystkim rodzicom bardzo się podobało. Koncert zorganizowali Pan Romuald Tubis i Pan Ireneusz Osiecki .
Łukasz Szot , VI B

28 listopada 2018 roku , byliśmy na Uniwersytecie Śląskim z programu "Kreatywny Odkrywca". Najpierw podzieliliśmy się na dwie grupy.Jedna grupa miała zajęcia "Kreatywność i myślenie krytyczne" a druga "Jak pracować w grupie, nie tylko w sytuacji ekstremalnej ?".Zajęcia były prowadzone w bardzo ciekawy sposób.Napisaliśmy dwa testy - jeden przed zajęciami a drugi po. W trakcie zajęć jedliśmy przygotowane przez nas śniadanie.  Wszystkim zajęcia bardzo się podobały.

Łukasz Szot

29 listopada 2018 roku w VI b odbyła się Zabawa Andrzejkowa. Były wróżby , tańce i dobre jedzenie.

-21 grudnia odbyła się klasowa wigilia  oraz szkolne jasełka , w których główne role odegrali Łukasz Szot i Szymon Przyklenk.

-31 stycznia 2019 byliśmy w kinie na filmie "O psie, który wrócił do domu".Po obejrzeniu tej wzruszającej historii zatrzymaliśmy się jeszcze na mały posiłek w Galerii Katowickiej.

-6 lutego klasa miała wyjazd na Uniwersytet Śląski w ramach projektu "Kreatywny odkrywca".

-8 marca 2019 roku klasa była w Teatrze Śląskim na spektaklu "Oskar i pani Róża" . Poniżej relacja z tego wydarzenia.

W piątek 8.03.2019 roku klasy VI b oraz VIII c pojechały na wycieczkę do Teatru Śląskiego im. Stanisław Wyspiańskiego w Katowicach Po pierwszej lekcji, razem z Panią Dorotą Ozgą i Panem Mateuszem Dominikiem, pojechaliśmy autobusem na Plac Wolności, a następnie przeszliśmy na ul. Warszawską, przy której znajduje się mała scena Teatru Śląskiego. O godzinie 10:00 rozpoczął się spektakl pt. „Oskar i Pani Róża”. Jest to opowieść o dziesięcioletnim chłopcu, który choruje na białaczkę. Dowiaduje się on, że za dwanaście dni umrze. Opiekuje się nim wolontariuszka - ciocia Róża, która kiedyś brała udział w zapasach. Proponuje mu pewną zabawę. Polega ona na tym, że każdy dzień to dziesięć lat. Oskar w tym czasie może się zakochać, ożenić oraz zestarzeć. Na samym końcu chłopiec umiera. Tak kończy się spektakl. Po wyjściu z teatru ponownie poszliśmy na Plac Wolności i autobusem wróciliśmy pod szkołę. Tam zakończyła się nasza wycieczka.
Łukasz Szot

5 kwietnia klasa 6 b jak co roku wybrała się na łyżwy do katowickiego Spodka.

20 maja uczestniczyliśmy w ostatnich w tym roku szkolnym zajęciach w ramach projektu "Kreatywny odkrywca".
 W poniedziałek 20 maja 2019 roku, w ramach projektu Kreatywny Odkrywca, klasa VI b była na Wydziale Chemii Uniwersytetu Śląskiego. O 7:50 mieliśmy zbiórkę przed szkołą. Następnie autobusem pojechaliśmy do Chorzowa. Po godzinie 9:00 zaczęły się zajęcia. Najpierw napisaliśmy test, na którym były różne zadania związane z chemią. Następnie wykonywaliśmy ciekawe doświadczenia związane m.in. z mieszaninami, dyfuzją, suchym lodem, ciekłym azotem i zamianą ciał stałych na ciecze, cieczy na gazy, ciał stałych na ciecze i odwrotnie. O 11:30 zjedliśmy obiad, który wszystkim bardzo smakował. Na koniec pisaliśmy ten sam test, co na początku. Wyszedł on znacznie lepiej, bo na zajęciach wiele się nauczyliśmy. Przed 14:00 wróciliśmy do szkoły z nowymi umiejętnościami.
Łukasz Szot

23 - 24 maja 2019 roku klasa 6 b wraz ze swoim wychowawcą była na ostatniej już w tym roku szkolnym wycieczce . Wybraliśmy się w Beskidy. W pierwszym, deszczowym dniu , zwiedziliśmy jedynie znajdujący się w Ustroniu Leśny Park Niespodzianek . Największą atrakcją była tam możliwość karmienia chodzących sobie po jego terenie dzikich zwierząt.  Później pojechaliśmy do naszego , znajdującego się w Jaworzynce Hotelu Jano. Po zjedzeniu pysznego obiadu i rozpakowaniu się większość z nas skorzystała z możliwości popływania i zabawy z przyhotelowym basenie. Potem niektórzy grali w tenisa stołowego a inni w inny sposób integrowali się w hotelowych pokojach. Po równie pysznej i obfitej kolacji oraz kolejnych zabawach i rozmowach zakończył się pierwszy dzień naszej wycieczki.
Drugi dzień , na szczęście bezdeszczowy , wypełniony był wieloma atrakcjami. Po śniadaniu opuściliśmy nasz hotel i wyruszyliśmy w stronę znajdującej się w Wiśle Malince skoczni im. Adama Małysza. By znaleźć się na wieży , z której rozpędzają się corocznie skoczkowie narciarscy w ramach zawodów Pucharu Świata skorzystaliśmy z kolejki linowej.Następnie weszliśmy na tę wieżę i mogliśmy wyobrazić sobie co odczuwają w czasie swoich prób skoczkowie.Potem spojrzeliśmy na skocznię z perspektywy widza siedzącego na znajdującej się obok niej widowni.Następnie wjechaliśmy autokarem na Równicę. Większość najpierw skorzystała z możliwości przejazdu na znajdującym się tam letnim torze saneczkowym. Potem podeszliśmy prawie pod sam szczyt tego znajdującego się w Ustroniu wzniesienia.Coraz lepsza pogoda i coraz więcej przebijającego się przez chmury słońca sprzyjały wykonywaniu niezliczonej ilości pięknych zdjęć.  Następnie autokar podwiózł nas pod kolejną ustrońską górę - Czantorię. Prawie pod sam jej szczyt dojechaliśmy kolejką linową . Tam poza podziwianiem malowniczych beskidzkich widoków i zakupem pamiątek niektórzy skorzystali z przejazdu na znajdującym się tam torze saneczkowym oraz uwieczniali te chwile na kolejnych zdjęciach.

17 czerwca ,byliśmy na lodach .

19 czerwca spotkaliśmy się na uroczystym zakończeniu roku szkolnego .

Najpierw odbyła się akademia na aulia następnie rozdanie świadectw i nagród w naszej sali.Aż 9 uczniów 6 b odebrało świadectwo z wyróżnieniem ! Tego dnia pożegnałem się też z klasą jako jej wychowawca. Bardzo miło będę wspominał jej uczniów. Mam nadzieję ,że oni mnie też .