Od II semestru roku szkolnego 2015/2016 byłem ( w zastępstwie ) wychowawcą tej klasy .

5 czerwca 2017 roku klasa 5 b była razem ze swoim wychowawcą na wycieczce w Pyrzowicach (na lotnisku) i w Olsztynie koło Częstochowy.Najpierw mieliśmy okazję zapoznać się z pracą osób wykonujących na lotnisku zadania mające zapewnić bezpieczeństwo pasażerom. Wyposażonej między innymi w specjalnego robota brygady antyterrorystycznej,osoby odpowiedzialnej za szkolenie psów tropiących niebezpieczne ładunki,sokolnikaoraz lotniskowej straży pożarnej.Każdy uczestnik naszej wycieczki miał okazję zasiąść za sterami samolotui przejechać się lotniskowym autobusem.Później udaliśmy się do Olsztyna koło Częstochowy. Jego główną atrakcją jest górujący nad miastem średniowieczny zamek.Podziwialiśmy wspaniałe widoki z udostępnionej dla turystów wieży.Po zakupie pamiątekskierowaliśmy się w stronę najwyższego w okolicy wapiennego ostańca - Góry Biakło.Na jej szczycie znajduje się wielki metalowy krzyż, obok którego zrobiliśmy sobie wiele pięknych pamiątkowych i widokowych zdjęć.Na zakończenie naszej wycieczki zwiedziliśmy największą w okolicy Jaskinię Olsztyńską, której tajemne mroki w niewielkim tylko stopniu rozświetlały nasze latarki.Za super organizację wycieczki po lotnisku w Pyrzowicach serdecznie dziękujemy panu Damianowi Kurtokowi ! Tu można zobaczyć krótką impresję filmową z wycieczki a tutaj drugą i trzecią
19 maja 2017 roku klasa 5 b była w kinie na filmie "Strażnicy Galaktyki 2".6 maja 2017 roku pięcioro uczniów klasy 5 b - Ulla Ledwoch, Emilia Gumulak, Kuba Kurtok, Mateusz Młocek i Tymek Pawełczak - wzięło udział w organizowanej przez Szkolne Koło Turystyczno - Krajoznawcze wycieczce do Krakowa.Więcej tutaj.

Pokaz slajdów
Opis wycieczki dokonany przez jednego z jej uczestników - Tymka Pawełczaka , z klasy V b:

Dnia 6 maja 2017 roku byłem na wycieczce w Krakowie . Gdy tam dotarliśmy udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa, po którym oprowadzał nas przewodnik. Oglądaliśmy wiele ciekawych eksponatów, ale najbardziej zaciekawił mnie samolot z czasów II wojny światowej - Spitfire . Jak się dowiedziałem, samolot ten występował w filmie "Bitwa o Anglię". Kolejnym etapem naszej wycieczki był Ogród Doświadczeń, do którego doszliśmy pieszo. Na świeżym powietrzu odkrywaliśmy tajniki nauki. Moje ulubione doświadczenie jakie poznaliśmy związane było z kalejdoskopem. Kiedy weszliśmy do niego zobaczyliśmy fantastyczne efekty optyczne. Wycieczkę zakończyliśmy odpoczynkiem i posiłkiem w McDonald's . To była wspaniała wycieczka. Warto było jechać .

9 marca 2017 roku klasa 5 b świetnie bawiła się na łyżwach w katowickim Spodku.Oto jak opisał ten wyjazd Michał Kmiotek:
"9 marca 2017 roku byliśmy z klasą na lodowisku w Spodku.
Wycieczkę tę organizowali wuefiści.
Zbiórka odbyła się przed portiernią po pierwszej lekcji.
Następnie przejechaliśmy autokarem pod Spodek i zajęliśmy szafki.
Na miejscu można było wypożyczyć łyżwy,a obowiązkowo trzeba było zabrać ze sobą czapkę lub kask i rękawiczki.
Jazda zaczęła się ok.10.00 a skończyła ok.11.30.
Dodatkowo można było zakupić napoje z automatu.
Pod koniec jazdy ,panie wuefistki robiły zdjęcia wszystkim klasom.
Takie wycieczki organizowane są już od paru lat,raz na rok.
Bardzo podobają mi się takie wycieczki i zawsze na nie jeżdżę".

W tym roku szkolnym byliśmy też w teatrze na przedstawieniu "Mity greckie - opowieści Afrodyty".Poniżej można przeczytać opis tego wydarzenia dokonany przez Tymka Pawełczaka.
"Tematem przedstawienia były mity greckie. Było bardzo ciekawie, ponieważ sam interesuję się mitologią grecką i czytam dużo książek na ten temat. Sztuka w niektórych miejscach była śmieszna. Gra aktorów była świetna, ale dla mnie byłaby trudna do zagrania, ponieważ aktorzy wcielali się w kilka ról. Moim ulubionym mitem w tej sztuce był mit o Tezeuszu i Ariadnie.Uważam tak . ponieważ bardzo podobała mi się postać Tezeusza i jego walka z Minotaurem. Myślę ,że dobrze spędziłem czas w teatrze".Tu można jeszcze zobaczyć krótki filmik z tego wydarzenia.

Tego samego dnia, po południu , większość uczniów klasy 5bbawiła się jeszcze na organizowanej przez samorząd klas 4 - 6 dyskotece walentynkowej. Tu można zobaczyć 1 a tu 2 filmik z tej zabawy.Poniżej przeczytajcie krótką recenzję dyskoteki napisaną przez Kamilę Komorowską.
"Dyskoteka była genialna. Były super piosenki. Czasami leciała wolna piosenka a czasami szybka. Dyskoteka trwała dwie godziny. W pierwszej godzinie było jasno a w drugiej ciemno i to właśnie było super. Każdy tańczył i wszyscy świetnie się bawiliśmy. Mam nadzieję ,że dyskoteka się powtórzy".

W tym roku szkolnym byliśmy także w Aquaparku w Rudzie  Śląskiej (tu można zobaczyć krótki filmik z tej wycieczki) oraz w kinie na filmie "Łotr 1.Gwiezdne wojny".

Wspólnie uroczyście spędziliśmy wigilię klasową.Tu można zobaczyć krótki film z tej uroczystości.

Pod koniec zeszłego roku szkolnego byliśmy na wycieczce w Ustroniu . Zwiedziliśmy między innymi Leśny Park Niespodzianek.Weszliśmy też na szczyt Równicy.Tu można zobaczyć pokaz slajdów z tej wycieczki a tu krótki filmik .

Byliśmy także 18 czerwca 2016 roku na wycieczce rowerowej w lasach panewnickich.
Tu znajduje się pokaz slajdów ze zdjęć wykonanych w jej trakcie a tu filmik 1 i filmik 2 .