31 maja 2014 roku Szkolne Koło Turystyczno - Krajoznawcze zorganizowało wycieczkę do Ustronia.Dotarliśmy tam pociągiem.

Następnie jechaliśmy kolejką linową na Czantorię.

Potem większość uczestników wycieczki świetnie się bawiła na letnim torze saneczkowym.

Emocje temu towarzyszące ostudził nieco półgodzinny marsz szlakiem górskim na sam szczyt Czantorii, na którym po stronie czeskiej znajduje się wieża widokowa.

Mimo przelotnych opadów deszczu jakie towarzyszyły nam krótko podczas wycieczki wszyscy wrócili z niej zadowoleni i pełni wrażeń !

12 kwietnia uczniowie naszej szkoły mieli okazję wziąć udział w wycieczce do Muzeum Historii Katowic. Po drodze mijaliśmy m.in pomnik Józefa Piłsudskiego

i Stanisława Ignacego Witkiewicza (słynnego polskiego pisarza ,tworzącego przed II wojną światową)

W muzeum obejrzeliśmy dwie ciekawe wystawy : "Z dziejów Katowic" i "Wnętrza mieszczańskie".

Szkolne Koło Turystyczno - Krajoznawcze zorganizowało w dniu 20 października 2013 roku wycieczkę do Krakowa .W czasie tej wycieczki odwiedziliśmy m.in dwa wspaniałe krakowskie muzea: narodowe i archeologiczne (można w nim było zobaczyć mumie egipskie i inne przedmioty ze starożytnego Egiptu!).

Dnia 20.10.2013 odbyła się wycieczka do Krakowa, zorganizowana przez Szkolne Koło Turystyczno – Krajoznawcze. W czasie trwania wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne oraz Muzeum Narodowe. W Muzeum Archeologicznym zobaczyliśmy m.in. mumie egipskie, figurki, monety itp. Natomiast w Muzeum Narodowym podziwialiśmy najsłynniejsze polskie obrazy, w tym: „Portret dziewczynki w czerwonej sukni” Józefa Pankiewicza, „Czesząca się” Władysława Ślewińskiego oraz liczne obrazy z XX wieku. Moją uwagę przykuła rzeźba „Pochód”. Ciekawe były również liczne witraże, zbroje i ubiory z różnych epok. Byliśmy też na Rynku Głównym, gdzie znajdują się słynne Sukiennice – symbol Krakowa, kościół Mariacki, kościół św. Wojciecha oraz pomnik Adama Mickiewicza, polskiego wieszcza narodowego i wybitnego barda epoki romantyzmu. Oprócz tego mogliśmy zobaczyć inne, znane krakowskie budowle, takie jak brama Floriańska, dom Jana Matejki, czy Barbakan. W drodze powrotnej, pan Tubis zrobił nam mini-test z tego, co opowiadał podczas wycieczki. Wieczorem wszyscy byli zmęczeni, ale zadowoleni z wycieczki.