Od września 2017 roku byłem wychowawcą klasy V b.

Po raz pierwszy w tej roli spotkałem się z jej uczniami w czasie uroczystości rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

Już dzień później była pierwsza lekcja wychowawcza.

W jej trakcie został wybrany nowy samorząd klasy.

Przewodniczącą została Zuzia Gałańczuk , jej zastępcą Szymon Przyklenk, sekretarzem Paulina Rusiecka a skarbnikiem Emilia Sobczak .

13 października 2017 roku kilkoro uczniów klasy 5 b występowało w czasie akademii z okazji Dnia Nauczyciela.

W dniu 20 października 2017 r. klasa 5B pojechała do kina na film ,,Emotki".Już po pierwszej lekcji wszyscy byli podekscytowani pierwszą wycieczką.Wyszliśmy ze szkoły z uśmiechami na twarzy  i poszliśmy na przystanek autobusowy. Po chwili nadjechał autobus. Dotarliśmy na przystanek w centrum Katowic, weszliśmy do centrum handlowego  i wjechaliśmy na samą górę do Multikina. Nasz wychowawca p. Tubis kupił nam wszystkim bilety, a my kupiliśmy przekąski, słodycze i napoje :-)Gdy tylko rozpoczął się film wszyscy z przejęciem wpatrywali się w ekran. Film opowiada o przygodach ikonek wyrażających różne emocje, które każdy z nas ma w swym telefonie i codziennie ich używa w smsach czy wiadomościach WhatsApp. Po seansie poszliśmy jeszcze coś przekąsić, a potem na przystanek autobusowy. Po powrocie część z nas poszła do świetlicy, a reszta wróciła do domów.Podsumowując, nasza pierwsza wycieczka w klasie 5 była bardzo udana i wesoła, a film się wszystkim podobał.Marta Habas :-)Znalezione obrazy dla zapytania emotki

Pokaz slajdów , drugi pokaz.
8 listopada 2017 roku klasa 5 b wzięła udział w akcji "Śniadanie daje moc!".

13 listopada 2017 roku spora grupa uczniów klasy 5 b występowała na akademii z okazji Święta Odzyskania Niepodległości Polski.

28 listopada wybraliśmy się do Pałacu Młodzieży na sztukę "Lwie serce".

Dnia 28 XI 2017 roku pojechaliśmy do teatru w Pałacu Młodzieży na sztukę pt: "Lwie serce". Spektakl przedstawiał dwóch braci Jana i Karola ("Sucharka") i ich przyjaciół. Wyjazd był krótki ale udany. Potem wróciliśmy na lekcje , niektórym wycieczka się podobała.

Szymon Przyklenk

Okolicznościowe gazetki w sali 89 wykonuje najczęściej Łukasz Szot.

30 listopada 2017 roku uczniowie klasy 5 b poznawali swoją przyszłość podczas tradycyjnej zabawy andrzejkowej.

6 grudnia 2017 roku odwiedził nas jak zwykle Mikołaj i w naszej sali pojawiła się świąteczna choinka. Zobaczcie krótki film to ukazujący

18 grudnia 2017 roku uczniowie klasy 5 razem razem z wychowawcą zapalili znicz pod pomnikiem 9 górników Kopalni Wujek zabitych 36 lat temu, 16 grudnia 1981 roku .

Próbowali oni wtedy protestować przeciw wprowadzonemu przez komunistyczne władze Polski stanowi wojennemu . W drugiej części naszej wycieczki udaliśmy się do kina na film "Mikołaj i spółka"

Tu można zobaczyć jeszcze jeden film podsumowujący nasz dzisiejszy wyjazd .

20 grudnia 2017 roku zakończyliśmy pierwszą w naszej szkole edycję akcji DZIECKO DLA domu DZIECKA. Wszystkie zebrane przedmioty - ubrania , gry , zabawki , książki , środki czystości - zostały przewiezione do Domu Dziecka "Tęcza" znajdującego się w Katowicach - Ligocie . Cała akcja rozpoczęła się od pomysłu kilku uczennic klasy V b (Marty Habas , Mai Kwiecień, Zuzi Gałańczuk, Pauliny Rusieckiej, Mai Grzesiuk i Magdy Pająk), zgłoszonego na zebraniu Samorządu Szkolnego, by zorganizować przed świętami kiermasz przedmiotów wykonanych przez uczniów i w ten sposób zebrać pieniądze dla dzieci z Domu Dziecka . Ostatecznie zdecydowaliśmy się na zbiórkę różnych potrzebnych dzieciom rzeczy. Uczennice klasy V b pomogły też w posegregowaniu przyniesionych rzeczy oraz w nagraniu klipu promującego akcję .
Hojność uczniów SP 67 i ich rodziców przekroczyła nasze oczekiwania . Kilkudziesięciu darczyńców , niektórzy oddawali całkiem nowe , zupełnie nieużywane rzeczy ! Serdecznie wszystkim dziękujemy w imieniu dzieci , którym przed świętami na pewno sprawili wielką radość! Pomysł akcji wyszedł od uczniów klasy 5 b i to właśnie ta klasa wraz z jej wychowawcą, panem Romualdem Tubisem (zarazem opiekunem Szkolnego Samorządu) oraz panem Mateuszem Dominikiem dostarczyła wszystko wraz ze świątecznymi życzeniami dla dzieci z Domu Dziecka .

Tu można zobaczyć krótki film z ostatniego dnia akcji. Tutaj natomiast można zobaczyć jak dzieci z VB wręczają kartkę z życzeniami świątecznymi dla dzieci z Domu Dziecka .

22 grudnia odbyła się w klasie 5 b tradycyjna Wigilia Bożonarodzeniowa . Było składanie życzeń, śpiewanie kolęd i wiele wzajemnej serdeczności.Po Wigilii klasa uczestniczyła (część osób występując) w szkolnych Jasełkach.

Zobaczcie klip ukazujący migawki z tego uroczystego dnia. ( 2 wersja ) . Kolęda Jeszcze jeden klip ukazujący tegoroczną Wigilię.

26 lutego 2018 roku klasa V b była wraz ze swoim wychowawcą oraz innymi klasami piątymi i siódmymi na łyżwach w katowickim Spodku.Zabawa była świetna!

Niech żałują ci , którzy z nami nie pojechali. Tu można zobaczyć krótką impresję filmową z tego wyjazdu.

17 kwietnia 2018 roku klasa 5 b wraz z wychowawcą (oraz panem Kanią) wybrała się na wycieczkę do dwóch muzeów . Najpierw zwiedzaliśmy Muzeum Historii Katowic - wystawę poświęconą wnętrzom mieszkań mieszkańców naszego miasta na początku XX wieku oraz wystawę o jego historii. Tu można zobaczyć impresję filmową z tej części naszego wyjazdu. Potem udaliśmy się do Muzeum Komputerów . Można się tam było dowiedzieć kiedy powstały i jak wyglądały pierwsze komputery  oraz pograć w dawne gry komputerowe . Tu zobaczcie impresję filmową z tego muzeum. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek w Mc Donalds. W dniach 24 - 25 maja 2018 roku byliśmy na 2 dniowej wycieczce w Pieniny
(I dzień

-Przyjazd i spacer przez Szczawnicę •

-Spacer przez Uzdrowisko,

-degustacja wody zdrojowej w pijalni- wjazd i zjazd kolejką kanapową na Palenicę - zwiedzanie z przewodnikiem Zamku w Niedzicy

(II dzień

- rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim

- spacer na koronę zapory

- Zabawa w Rabkolandzie w Rabce

Opisy uczniów wycieczki w Pieniny:
1.Łukasz Szot
Spod szkoły wyjechaliśmy o 8:00. Wszyscy byli bardzo uradowani  naszą pierwszą dwudniową wycieczką. W autobusie pani przewodnik opowiadała nam bardzo ciekawe informacje dotyczące Pienin. Za Krakowem zatrzymaliśmy się w McDonald's na pół godziny. Po tym odpoczynku wyruszyliśmy dalej. Około 12:30 dojechaliśmy do Szczawnicy. Tam kolejką linową wjechaliśmy na Palenicę. Na tej górze można było iść do schroniska, kupić pamiątki, pojeździć na torze saneczkowym lub poskakać na batucie. Było tam świetnie.Zjechaliśmy kolejką do Szczawnicy i poszliśmy na najlepsze lody w południowej Polsce, do lodziarni Jacak.Następnie przespacerowaliśmy się przez bajkowy park zdrojowy, gdzie napiliśmy się bardzo zdrowej wody w źródełku Szymona. Potem pojechaliśmy na Słowację , gdzie kupiliśmy pamiątki. Około godziny 16 skierowaliśmy się w kierunku Niedzicy, gdzie znajdował się nasz ośrodek "Szczepaniówka". Tam zjedliśmy pyszną obiadokolację. Po krótkiej przerwie poszliśmy do dawnego zamku węgierskiego "Niedzica".Wszyscy byli bardzo zainteresowani znajdującymi się tam eksponatami. Z zamku można było podziwiać przepiękne widoki na koronę zapory, jezioro czorsztyńskie i Pieniny.Następnie poszliśmy na plażę i do pensjonatu, gdzie był czas wolny w pokojach. Następnego dnia wszyscy dosyć wcześnie się zbudzili. O 8 rano było bardzo dobre śniadanie. Po śniadaniu spakowaliśmy się i pływaliśmy statkiem po jeziorze czorsztyńskim. Ze statku podziwialiśmy zamek w Niedzicy i Czorsztynie oraz Pieniny.Potem wróciliśmy do ośrodka i jedliśmy obiad. Po obiedzie pojechaliśmy do Rabki - Zdrój, gdzie 2 godziny bawiliśmy tam w Rabkolandzie. Było świetnie. Z Rabkolandu pojechaliśmy do Katowic. Do domów wróciliśmy zmęczeni i szczęśliwi. Była to najlepsza wycieczka we wszystkich klasach.
2.Kinga Kurek
Wycieczka w Pieniny była bardzo udana! Myślę, że mogłyby być takie wycieczki przynajmniej 2 razy w roku. Była fajna atmosfera i nie było niczego co by mi się nie podobało.W "Rabkolandzie" było super - bardzo fajne atrakcje i piękna pogoda. Na sam koniec leciał bardzo fajny film, który mi się bardzo podobał , ale byłam tak zmęczona ,że zasnęłam na około 1 godzinę. Uważam ,że wszystko było bardzo dobrze zorganizowane i jestem bardzo wdzięczna osobom , które wszystko organizowały i nas pilnowały.

3.Natalia Kasprzyk
Wycieczka była interesująca i zabawna. Wiele się nauczyłam. Bardzo podobało mi się w Rabkolandzie. Pierwszy raz w życiu płynęłam statkiem. Było niesamowicie. Bardzo się bałam , ale nie było tak strasznie.Zwiedziliśmy zamek w Niedzicy, kupiłam bardzo dużo pamiątek oraz pyszne i świeże oscypki. Było bardzo ciekawie i bardzo mi się podobało. 4.Kacper Dołbecki
Pierwszego dnia wycieczki 2-dniowej pojechaliśmy najpierw kolejką górską w Szczawnicy. Gdy już byliśmy na górze mogliśmy iść na tor saneczkowy.Jak już zjechaliśmy na dół kolejką górską, wtedy mieliśmy czas na kupienie pamiątek. Potem poszliśmy na lody do cukierni Jacak. Gdy już zjedliśmy lody poszliśmy do parku nad małe jeziorko. Później pojechaliśmy autokarem do pensjonatu. Po obiado-kolacji poszliśmy na zamek w Niedzicy. Gdy już zwiedziliśmy zamek wróciliśmy do pensjonatu.  Na drugi dzień rano zjedliśmy śniadanie. Po śniadaniu spakowaliśmy się i wszystkie torby wsadziliśmy do autokaru. Potem płynęliśmy statkiem przez Jezioro Czorsztyńskie. Po rejsie mieliśmy czas aby coś sobie kupić. Później poszliśmy na zaporę czorsztyńskąa następnie na obiad. Po obiedzie pojechaliśmy do Rabkolandu w Rabce. Potem pojechaliśmy już do domu. Moim zdaniem ta wycieczka była wspaniała .

8 czerwca uczniowie klasy V b wzięli udział w biciu rekordu we wspólnym czytaniu książek. Przebrani byli w postacie mitologiczne.Na zakończenie tego roku szkolnego wybraliśmy się ponownie do kina , tym razem na zwariowaną komedię o gadających psach pt. "Wyszczekani" oraz na lody do "Italiany".